W terminie 07.04. – 20.04.2024 roku dwudziestu pięciu uczniów oraz czterech nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Milejczycach odbyło dwutygodniową mobilność w ramach akredytacji programu Erasmus +, Akcja 1, Mobilność Edukacyjna, sektor Edukacja Szkolna. Nr projektu to 2023-1-PL01-KA121-SCH-000139563. Projekt został dofinansowany przez Unię Europejską. Przyznane dofinansowanie wyniosło 60 480,00 EUR. Realizacja projektu trwa do 31 sierpnia 2024 roku. Przed mobilnością uczniowie uczestniczyli w cyklu zajęć przygotowawczych: kulturowych, psychologiczno-pedagogicznych, językowych. Wykorzystywana metodologia podczas zajęć to symulacje i warsztaty językowe pozwalające na oswojenie się z używaniem języka angielskiego w życiu codziennym. Organizacją przyjmującą była PRIMARY SCHOOL OF SVORONOS w Grecji. Dyrektor szkoły wraz z nauczycielami przygotował naszym uczniom zajęcia edukacyjne podczas których towarzyszyli greccy rówieśnicy. W ramach programu uczestnicy rozwinęli kompetencje językowe, kulturowe, cyfrowe, ekologiczne. Realizując zajęcia z wiedzy o społeczeństwie kształtowali swoją świadomość kulturową i społeczną w kontekście Unii Europejskiej. Podczas zajęć w grupach porównywali kulturę, historię, geografię i tradycje Polski i Grecji, uczyli się otwartości na świat. W ramach realizacji programu kulturowego odwiedzili Litochoro, Zamek Platamonas, Stary Panteleimon i wyspę Skiathos. Był również czas na zajęcia sportowe i zdrowotne. Ostatniego dnia mobilności wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty, potwierdzające zdobyte kompetencje i umiejętności w projekcie w wersji angielskiej. Po zakończeniu mobilności uczniowie zaprezentowali w szkole materiały z wyjazdu i podzielili się wrażeniami z pozostałymi uczniami, nauczycielami i rodzicami.
W ramach projektu 5 nauczycieli wzięło również udział w kursach i szkoleniach kadry w terminie 24.06.2024-05.07.2024 zatytułowanych: „Kursy i szkolenia z języka angielskiego A2/B1 dla kadry pedagogicznej szkół podstawowych”. Organizacją przyjmującą była EUROPEAN MOBILITY CENTER SRL w Cattolica. Uczestnicy projektu, realizując zadania i uczestnicząc w zaplanowanych zajęciach, mieli szansę na zdobycie doświadczenia w stosowaniu metody Content and Language Integrated Learning w edukacji szkolnej za pomocą narzędzi ICT i cyfrowych, wymianę informacji i wiedzy ze specjalistami oraz porównanie metod pracy. Dzięki zajęciom udoskonalili swoje kompetencje językowe oraz zwiększyli motywację do ciągłego podwyższania kwalifikacji. Efektem mobilności edukacyjnej było również zdobycie wiedzy na temat kultury i organizacji pracy w krajach Unii Europejskiej. W czasie wolnym realizowany był program kulturowy podczas którego uczestnicy mieli okazję poznać kulturę i historię Włoch.